4/27/2013

Review: Canon EOS 1100D

Het is alweer 3 weken geleden dat ik iets gepost heb op mijn blog. Sorry, ik heb het nogal erg druk gehad met school, zo erg dat ik zelfs 's nachts door moest om dingen af te maken voor school. Maar nu is gelukkig de drukke periode voorbij en heb ik meer tijd om te bloggen. Als ik het weer druk krijg zorg ik voortaan dat ik vooruit heb 'geblogt', zodat jullie toch nog wat nieuwe artikelen kunnen lezen :-)

Zoals jullie misschien al weten heb ik anderhalve maand geleden een nieuwe camera gekocht. De Canon EOS 1100D, mijn eerste spiegelreflexcamera. Het lukt nu al best goed met foto's maken (vind ik zelf) maar er zijn nog veel meer mogelijkheden waar ik nog een beetje moet achter komen. Ik dacht misschien is het leuk als vertel wat ik tot nu toe vind van deze camera en wat hij allemaal heeft te bieden tot zo ver ik weet.

Het basispakket (dus zonder extra lezen of accessoires) bevat natuurlijk de camera zelf, een basislens (18-55 mm), een cameraband zodat je een aan je nek kunt hangen of aan je schouder, een batterij met oplader en een aantal disks met software voor onder andere het bewerken van je foto's en voor live view, je camera sluit je aan op je laptop/computer en dan kan je met je laptop/computer foto's maken en kun je groot zien wat er door je camera lens te zien is.

De camera is erg fijn in gebruik. Heel licht, compact, mooi design en duidelijk instructies op het scherm. Hij zoomt niet ver maar dat is te verwachten bij een basislens, om ver te kunnen zoomen moet je echt een betere lens hebben. De flitser is ingebouwd en kan je door er op een knopje te drukken omhoog laten komen. Deze flitser vind ik ook prima, voor een basisflitser en doet prima werk. Scherpstellen gaat ook erg gemakkelijk. Je kunt dat automatisch of handmatig doen, handmatig is wel erg lastig en daar moet je denk ik echt les in krijgen. Hij kan ook mooi filmen alleen erg jammer dat jij niet focust op dingen dus als je tijdens het filmpje even iets van dichtbij wil laten zien wordt het beeld niet automatisch scherp gesteld wat ik een minpunt vind.

Hier nog wat foto's die ik met deze camera heb gemaakt:

1 opmerking:

1. Deze camera heeft mijn stiefmoeder ook en ik vind hem erg fijn als ik hem gebruik. Mooie foto's ook!